5.6 C
Tokyo,jp
Sunday, February 19, 2017

News

Find the latest news about YUI in here!!

H Magazine June 2005 — First Time at Music Station

In this interview YUI talks about her very first performance at Music Station and a big street live she made in Fukuoka shortly after. Original transcript: Akabaneouji Translation: Kikino Correction: Spring-san This was your first time on TV right? "Yes, it was the first....

Gotchi and Friends Take a Trip to Sweden

  Tessie-san, momochi and other fans from Japan invited Gotchi from YL on a trip to Sweden to follow YUI's steps when she went there on 2010. Enjoy the pics! Visiting Central Station in Stockholm, Sweden. Going through the Old Town - Gamla...

Sony and Stardust forbid yui to appear in public

  The first part of the article was written by a Japanese fan who wanted to remain anonymous, the second part is my opinon on the subject. -- On september 19th, yui visited TSUTAYA and TOWER RECORDS in Shibuya to leave written messages...

TSUTAYAに撤去されたポラロイドについて

  yuiは9月19日に渋谷のTSUTAYAとタワーレコードを訪れ、コメントを書き写真に写りました。両店舗は写真を添付しツイートしてくれたことにより、我々は久しぶりにyuiの元気な姿を見ることができました。 しかしそのツイートは数分後に削除され、TSUTAYAにあったポラロイドも撤去されました。 またタワーレコードは展開してたいたコーナーも翌日撤去してしまいました。 yuiのコメントやポラロイドを期待して店舗に行こうと思っている方はご注意下さい。もうタワーレコードには何も残っていません。 TSUTAYAには昨日時点ではコーナーとコメントはありましたが、今日はCD発売日なので残っている保障はありません。行く前に確認された方が良いと思います。ポラロイドも見せてくれないとのことです。 店員さんの対応を見るに、写真に関しては無かったことにするよう指示が出てる感じです。ポラロイドもソニーが回収に来たとのこと。一度ネットに出たらもう隠すことはできないのに、本当にやり方が時代遅れというかか、下手くそだというか。TSUTAYAとタワーレコードに、そして何よりyuiとそのファンに迷惑をかける行為だと思います。 レコード会社が営業をまともに出来ない、マネジメント会社もアーティストのマネジメントがまともに出来ないならあえてメジャーでやっていく必要性があるのか?と本気で考えてしまいます。 FLOWER FLOWERはセッションから曲を作ることが多いので、スタジオ代やメンバーのスケジュールを押さえるだけでもコストがかかりそうなので、仕方ないのかもしれません。 ソニーとスターダストはもう少し、いやもっと上手く所属アーティストのプロモーションとマネジメントをするべきです。 (Translation tomorrow)  

Takaramono — Lyrics translation

  君が死ぬ時は僕の息も止めてよ どうしてそれはだめよ きみは困った顔をした 愛情っていうのは 形がないようだけと 本当は沢山のヒントを残してるよ 変わらない笑顔で暮らそう くじけてもいいから 笑おう 君がいない世界なんて 僕にとっては 意味がない だけど君は いつものように 優しくしかってくれる 明日もし世界が 終わってしまうとしたら 愛する人に会いたい ありがとうって伝えたい 愛しかたも忘れてしまいそう だけど君の傍にいたいよ 君がもし僕を嫌いになっても この想いは消えないの 言葉じゃ伝えきれないほど 思いは溢れているよ 女々しいぼくの目を見つめて あきれたような顔をした 君をずっと愛してくよ 君は僕の宝物 もし私がいなくなっても ちゃんと生きていくのよ Copyright © Sony Music Records (Japan) Inc. All Rights Reserved. Kimi ga shinu toki wa Boku no iki mo tomete yo Doushite? Sore wa DAME yo kimi wa komatta kao wo shita Aijou tte iu no wa Katachi no nai you dakedo Hontou wa takusan no HINTO...

New single 宝物 (Takaramono) September 7th Release!

The wait was unbeareable... New single is finally confirmed. It will contain two songs. 1:宝物 (Treasure) 2:炎 (Flame) The limited edition will include 2 CDs. The second CD will contain songs from a performance previous to their official debut, in a secret live at...